- działalność sądu
- Skargi i wnioski dotyczące działalności Sądu
Skargi i wnioski dotyczące działalności Sądu
I. Przyjmowanie skarg i wniosków:
Organem właściwym do rozpatrzenia skarg i wniosków dotyczących działalności Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim jest Prezes Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego
w Gorzowie Wielkopolskim.
Zgodnie z § 5 ust 1 pkt 3 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 5 sierpnia 2015 r. – Regulaminu wewnętrznego urzędowania wojewódzkich sądów administracyjnych
(Dz.U. z 2015 r. poz. 1177) sprawy skarg i wniosków prowadzi Wydział Informacji Sądowej Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim.
Prezes Naczelnego Sądu Administracyjnego jest organem właściwym do rozpatrzenia skarg
i wniosków dotyczących działalności: Naczelnego Sądu Administracyjnego i Prezesów wojewódzkich sądów administracyjnych.
II. Sposób wnoszenia skarg i wniosków:
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
- na piśmie:
- w Biurze Podawczym Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim;
- za pośrednictwem poczty na adres: ul. Dąbrowskiego 13, 66-400 Gorzów Wielkopolski;
- pocztą elektroniczną na adres:
lub ; - za pośrednictwem platformy e-PUAP (dostęp przez oficjalną stronę internetową sądu: bip.gorzow.wsa.gov.pl);
2. w formie ustnej do protokołu:
- w Sekretariacie Wydziału Informacji Sądowej WSA w Gorzowie Wlkp. – parter, pok. 10.
III. Elementy skargi i wniosku:
- data;
- imię i nazwisko (nazwa), adres skarżącego i wnioskodawcy;
- zwięzła treść skargi i wniosku;
- ewentualna sygnatura sprawy, której dotyczy skarga lub wniosek.
Na żądanie skarżącego lub wnioskodawcy pracownik przyjmujący skargę lub wniosek potwierdza
ich przyjęcie.
IV. Tryb rozpatrzenia skarg i wniosków:
Skargi i wnioski rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie miesiąca
od daty ich wpływu
Nie podlegają rozpatrzeniu skargi w zakresie dotyczącym orzeczniczej działalności sądu,
gdyż jest to dziedzina, w której sędziowie są niezawiśli.
Skargi lub wnioski zawierające treści znieważające lub słowa powszechnie uznane za obelżywe pozostawia się bez rozpatrzenia, zawiadamiając o tym skarżącego lub wnioskodawcę.